Wednesday, July 04, 2007

Rego

Visszajöttem. Először csak egy rövid látogatásra: hogy újraolvassam, amit korábban írtam. Gondoltam, segít majd megérteni mindazt, ami az utóbbi időben történt. A jó és a rossz dolgokat. A hogyanokat és a miérteket. Van mit.

Nem terveztem, hogy folytatom ezt a blogot. Új fejezetet akartam kezdeni. Tiszta lapot, amit újra, nekem tetsző ákombákomokkal, telefirkálhatok. Aztán mégis úgy döntöttem, ott folytatom, ahol abbahagytam. Hiszen – és ez volt az elmúlt év legfontosabb tanulsága: hatalmas közhely, mégis a felismerés erejével hatott – a múltról nem lehet megfeledkezni.

De nem is szabad.

Egy régi barátom, szerkesztőm azt mondta, ha írnék egy könyvet, ő biztos elolvasná. Meg is szerkesztené. Kiadót is keresne hozzá.

Elgondolkoztam. Régóta tudom, hogy az újságírás nem fekszik nekem. A szavakkal ugyan elég jól elboldogulok, a témák többségét átlátom, képes vagyok arra, hogy adaptáljam és interpretáljam az információkat. De amit igazán szeretek, az a mesélés, és – férfiatlan módon – az álmodozás. Ezt a két dolgot pedig nem tekintik munkaértéknek a sajtószakmában.

Megfizetni sem szokták.

És ha már mesélés és álmodozás: úgy érzem, végre van egy jó történetem. Ha van kedvetek, gyertek, és írjátok, olvassátok együtt velem. Ígérem, annyira nem lesz szentimentális, mint ez a bejegyzés.

Tisztelettel és köszönettel,
Az Őrült Kalapos

3 comments:

FlyingWhale said...

Én imádom a szentimentális bejegyzéseket is, de írjál minél többet ide, mert ezt egy óra alatt mindmegettem és én örökéhes vagyok minden jó sztorira és minden jól megírt mondatra! Csókollak!

Anonymous said...

Big Up El nino!

Kíváncsián várom az elmúlt hónapok eseményeinek a feldolgozását...a blog egy őszinte dolog, pláne, úgy, h tudod, h az érintett soha nem fogja elolvasni, így kevesebb bilincvs van a kezeden...szal álmodozz és mesélj csak itt nyugodtan kíváncsiuan várom:D

Anna said...

Lenne pár szabad percem, a munkába és nincs folytatás?:( rettentően. Én nem nézem a Dallast kell valai sorozat amin függhetek. Rosszul vagyok kódolva, na.
Kérem a folyt.köv.-öt.